Tazkirah

Tuesday, February 1, 2011

Bring back joy of schooling

Assalamualaikum & salam sejahtera....

"Bring back joy of schooling" tulisan Dr. S.Nathesan dari Muar bertarikh 28.01.11, Jumaat dalam akhbar The Star. Satu tajuk yang agak ringan tetapi sangat mendalam maksudnya. Memang kita sedia maklum bahawa sistem pendidikan negara ini semakin hari semakin mencabar. Selaras dengan peningkatan tersebut jika dilihat secara holistik mendapati ianya tiada seimbang. Memang jelas ketara perbezaannya. Kita tidak menolak kemajuan & inovasi yang diperkenalkan malah kita menyokongnya 100%. Apa yang menjadi kebimbangan di sini ialah trend pendidikan masa kini yang kononnya menitik beratkan aspek JERIS walhal ianya tidak berlaku sepenuhnya. Di manakah silapnya. Baca & tafsirlah sendiri tulisan Dr. S. Nathesan yang saya muat naik ini & fikir-fikirkanlah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BMI CALCULATOR

Disclaimer/Penafian

Jabatan Pendidikan Jasmani & Kesihatan, Institut Pendidikan Guru, Kampus Temenggong Ibrahim, Jalan Datin Halimah , 80350 Johor Bahru, Johor.

Tel : 07-2364788 sambungan 236 @ 237 Fax : 07-2379736 Emel: jpjkipti@yahoo.com

Jabatan Pendidikan Jasmani & Kesihatan, Institut Pendidikan Guru, Kampus Temenggong Ibrahim, Johor Bahru tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami dalam penggunaan maklumat yang dicapai daripada blog ini.